خبرهای گوناگون
اجرای طرح تشویقی شهروندان با احداث باغ بام در مشهد
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۲:۴۸ ب.ظ
چاپ خبر
 
مدیر نظارت بر پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به اعلام آمادگی 8 متقاضی برای احداث باغ بام از اجرای طرح تشیوقی برای شهروندان متقاضی این مهم خبر داد.
bagh

به گزارش صبح توس، مهدی یعقوبی بیان کرد: به منظور استفاده از قابلیت‌های اقتصادی و اجتماعی مشارکت شهروندان در تأمین سرانه فضای سبز مورد نیاز کلانشهر مشهد و به دلیل محدودیت منابع اقتصادی و کالبدی موجود در جهت ایجاد و توسعه فضای سبز یکی از راهکارها استفاده از فناوری باغ بام است.

 

وی از تشویق و ترغیب شهروندان جهت احداث باغ بام در قالب مصوبه شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون تعداد ۸ متقاضی با مجموع مساحت ۱۰۰۰ مترمربع برای احداث باغ بام اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

مدیر نظارت بر پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد ادامه داد: معاونت خدمات و محیط زیست شهری با توجه به وظایفی که در حفظ و توسعه فضاهای سبز به عهده دارد و همچنین اختیاراتی که مطابق قانون به شهرداری‌ها محول شده است نسبت به تشویق و ترغیب شهروندان جهت احداث باغ بام اقدام کرده است.

 

وی با اشاره به فواید احداث این باغ بام‌ها گفت: ایجاد عایق حرارتی و صوتی روی بام ساختمان، بهبود وضعیت آلودگی هوا به صورت محلی، بهبود کیفیت مدیریت و نگهداری آب باران، اثرات اجتماعی، حفظ محیط زیست و تنوع زیستی، جنبه‌های اقتصادی، کاهش سفر درون شهری، ارتقای شاخص‌های زیباسازی سیما و منظر شهری و… از فواید احداث این باغ بام‌ها است.

 

یعقوبی به شرایط احداث این باغ بام‌ها اشاره کرد و ادامه داد: طبق مصوبه شورای شهر باید مشخصات طرح باغ بام در پروانه و پایانکار ساختمانی درج شود لذا در این راستا تاکنون تعداد ۸ متقاضی مشمول مصوبه تشویقی باغ بام (در دوره احداث و نگهداری) با مجموع مساحت ۱۰۰۰ مترمربع باغ بام اعلام درخواست کردند.

 

مدیر نظارت بر پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان کرد: اولین پرونده پس از طی مراحل مربوطه در سیستم یکپارچه شهرسازی ثبت و احداث باغ بام انجام پذیرفته و مابقی پرونده‌ها در مراحل پیگیری و طی مراحل انجام کار است.

 

وی در پایان گفت: متقاضیانی که هنوز پایانکار بهره‌برداری اخذ نکرده‌اند در صورت تمایل به احداث باغ بام می‌توانند، طی درخواستی از سازمان پارکها وفضای سبز جهت معرفی آنان به دفاتر فنی و مهندسی و خدمات شهرسازی شهرداری مربوطه نسبت به انجام این مهم اقدام و از مزایای پیش بینی شده در مصوبه شورای اسلامی شهر در این رابطه بهره‌مند شوند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, :: 16:42
طناز

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرهای گوناگون و آدرس khabar611.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 26
بازدید کل : 3855
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1