خبرهای گوناگون

اهدای ۶۵۰۰ سبد غذایی به زنان سرپرست خانوار

مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از اهدای 6500 سبد غذایی به زنان سرپرست خانوار در ایام نوروز خبر داد.
 
 
احمدی

به گزارش خبرنگار مشهد پیام، مجتبی احمدی در نشست خبری مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار داشت: هر سال جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اجرای دو طرح امداد و نجات و راهنمای نوروزی در خدمت مسافرین و شهروندان است.

 

وی افزود: در طرح راهنمای نوروزی که از سال ۷۹ آغاز شد با رویکرد معرفی مناطق تفریحی، امسال با نگرش و نگاه جدیدی به این طرح جوانان را به سمت فعالیت های امدادی سوق داده ایم.

 

احمدی خاطر نشان کرد: در طرح راهنمای نوروز علاوه بر معرفی مناطق گردشگری با رویکرد ایمنی و سلامت فعالیت میگردد.

 

وی با اشاره به فعالیت های طرح راهنمای نوروز بیان کرد: در این طرح جوانان در چادرها به کنترل فشار خون و تعیین سطح قند خون مسافران میپردازند و این پایگاه ها این شرایط را فراهم میکند تا با رفع خستگی مسافران امنیت سفر آنها افزایش یابد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی یادآور شد: طرح راهنمای نوروز از ۲۷ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردی در سراسر استان با همکاری سازمان جوانان آغاز میشود.

 

احمدی عنوان داشت: نگاه ما ارتقاء آگاهی و تغییر نگرش مسافران است و در این مسیر به سمت بهداشت جسمی و روانی خانواده ها میپردازیم.

 

وی با اشاره به اجرای طرح دوستیار کودک بیان کرد: ۱۴ پایگاه دوستیار کودک در طح استان قرار دارد که فضایی برای نشاط و بازی کودکان ایجاد میگردد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: در ایام نوروز ۱۰ پایگاه با عنوان طرح صحاب فعالیت میکند که توسط هزار و ۳۲۶ نفر در روز محصولات فرهنگی با رویکرد آموزش محور و مدیریت سوانح توزیع میشود.

 

احمدی با اشاره به طرح امداد و نجات عنوان کرد: این طرح که یکی از قدیمی ترین فعالیت های امدادی محسوب میشود با هدف افزایش آمادگی و سطح توان امداد و نجات و سریع ترین پاسخگویی به مصدومین و یا در راه ماندگان و ایجاد آرامش و امنیت خاطر مسافران به افزایش ضریب ایمنی و سلامت کمک میکند.

 

وی با بیان خدمات و فعالیت های طرح امداد و نجات نوروزی بیان کرد: خدماتی که در این طرح صورت میگیرد در مرحله اول خدمات جست و جو و کمک های اولیه و انتقال مصدومین است و در نهایت اگر در راه های محاصراتی خاص نیاز به اسکان و تغذیه ایجاد شود خدمات اسکان و تغذیه اضطراری انجام میشود.

 

احمدی یادآور شد: طرح امداد و نجات از ۲۶ اسفندماه تا ۱۶ فروردین به مدت ۲۰ شبانه روز فعالیت دارد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در خصوص چهارشنبه پایان سال بیان کرد:برنامه ای ویژه چهارشنبه پایان سال داریم که با همکاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در ۳۳ چادر و با حضور ۷۵ نفر داوطلب با شعار « مردم برای مردم» اجرا میشود.

 

اجرای طرح ملی«فرشتگان رحمت» در ایام نوروز

 

 احمدی خاطر نشان کرد: ایم نوروز ایام خوش و فرخنده ای است اما نه برای همه، برخی خانواده ها به دلیل فشار اقتصادی نمیتوانند ایام شادی را سپری کنند.

 

وی افزود: طرح ملی فرشتگان رحمت در راستای همدردی با زنان سرپرست خانوار با رویکرد همدلی و همدردی در ایام نوروز برای ترویج حس انسان دوستانه اجرا میشود.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی بیان کرد: در این طرح توزیع ۶ هزار و ۵۰۰ بسته سبد غذایی در بین خانو.اده ها به ویژه زنان سرپرست خانوار در سطح استان با کمک هزار و ۱۰۰ حامی را داریم.

 

احمدی ادامه داد: در این سبد غذایی اقلامی شامل چای، برنج، روغن و غیره وجود دارد که در مجموع ۶۵۴ میلیون تومان پیش بینی شده که از ۲۵ اسفند ماه آغاز به توزیع میشود.

 

 

۳۱ درصد رشد مصدومیت در سوانح جاده ای

 

 

در ادامه این نشست محمد قاسمی معاون امداد و نجات خراسان رضوی اظهار داشت: محور سبزوار به نیشابور و قوچان به مشهد از محورهای پرحادثه در سالهای اخیر بودند.

 

وی افزود: در مقایسه با سال گذشته در نوروز ۹۱ طی مدت ۲۰ روز ۱۸۴ حادثه رخ داد که امسال با کاهش ۳ درصدی شاهد ۱۷۹ حادثه بودیم.

 

قاسمی در ادامه بیان کرد: متاسفانه علی رقم کاهش حوادث رشد مصدومیت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، در سال ۹۱ حدود ۴۹۰ مصدومیت داشتیم که متاسفانه  امسال این رقم به هزار و ۲۹۵ نفر رسید.

 

معاون امداد و نجات خراسان رضوی متذکر شد: از تعداد ۱۷۹ حادثه حدود ۱۲۰ مورد مربوط به حوادث جاده ای بوده است که عدم توجه و خواب آلودگی از مهمترین عوامل ایجاد حوادث در جاده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, :: 15:51
طناز

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرهای گوناگون و آدرس khabar611.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 3846
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1