خبرهای گوناگون

مدیریت یکپارچه شهری در گرو افزایش دانش مدیریت شهری

افزایش آگاهی شهروندان از مسائل مدیریت شهری می تواند از طریق اثرگذاری به نهادهای تصمیم ساز راهگشای تحقق مدیریت یکپارچه شهری باشد.
 
 
مدیریت یکپارچه+دانش مدیریت+مشهدپیام

به گزارش مشهد پیام، علی یوسف زاده در این جلسه ، به ویژگی های نشست های مردمی در مساجد اشاره کرد و گفت: تلاش من و همکارانم در این منطقه افزایش ارتباط با شهروندان و دیدن وشنیدن مسائل و مشکلات آنها از نزدیک است و این موضوع با توجه به برگزاری نشست های مردمی و تخصصی در مساجد سطح منطقه، امروز تبدیل به یکی از تکالیف نیروهای اجرایی در منطقه شده است، هدف اصلی ما از چنین نشست هایی تبیین اقدامات قابل تحقق و رصد شهرداری منطقه سه و دخیل کردن اهالی در مدیریت شهری از طریق تقویت نظارت اجتماعی شهروندان است.

 

وی در ادامه افزود: سیاست کاری این منطقه افزایش ارتباط دوسویه با ساکنین برای آگاهی از نظرات آنها و تقویت نظارت اجتماعی شهروندان است، این امر محقق نمی شود مگر با حضور واقعی در بین شهروندان و بهره مندی از دیدگاهها، پیشنهادات و رهنمودهای آنان در حوزه مدیریت شهری و تلاش ما در منطقه سه نیز رسیدن به این رویکرد عملی است.

 

یوسف زاده ضمن ارائه گزارش ازوضعیت اقدامات انجام گرفته در این محدوده، خاطرنشان کرد: قطعاً راضی نگهداشتن تمامی شهروندان از مجموعه اقدامات کاری غیر ممکن است چون بهرحال علاوه بر کاستی هایی که در ارائه خدمات شهری مرسوم است بخش عمده ای از مطالبات مردمی نیز خارج از دائره مقررات و ضوابط شهری است که این باعث خواهد شد که شهرداری پاسخگویی در این حوزه ها نداشته باشد و از این رو برخی از شهروندان با نارضایتی هایی روبرو می شوند که یا بخش عمده آن به دلیل عدم اطلاع مکفی از حقوق و مسائل شهروندی است با به دلیل برخی از اقدامات غیرقانونی خود آنهاست که در هر دو صورت شهرداری موظف با برخورد با تخلفات است و این عدم رضایت اجتناب ناپذیر است.

 

وی در ادامه خواستار اشراف بیشتر مردم بر موضوعات مدیریت شهری شد و با ذکر مثالی به تببین این موضوع پرداخت: یکی از سوالاتی که در طول بیش از ۴۵نشست ما از سال گذشته تا کنون مطرح شده طرح اگو بوده است. این سوال از مصادیق ناآشنایی شهروندان با حوزه وظایف مدیریت شهری و سازمان های خدمت رسان نشات می گیرد. چه اینکه حوزه ی فعالیت شهرداری ها تا زمانی که به شیوه فعلی باشد و مدیریت واحد شهری شکل نگیرد ارتباطی بین حوزه های خدمات رسان شهری از جمله آب و فاضلاب که مجری طرح اگو است با شهرداری برقرار نمی شود.

 

وی در همین خصوص تصریح کرد : برای حل شدن مشکلات این طرح مردم باید مسئولان اداره آب و فاضلاب را دعوت کرده و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند.ضمن اینکه مردم می توانند در جلسات شورای اجتماعی محلات خود از مسئولان این اداره دعوت کرده و مشکلاتی که برای مردم با حفاری ها و موارد مربوط به این پروژه به وجود آمده است را با آنها درمیان گذاشته تا مسئولان این اداره بتوانند در راستای حل آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

 

یوسف زاده در خصوص مشکلات مطرح شده در زمینه انشعابات آب یا گاز در این محدوده گفت: جهت دریافت انشعاب آب یا گاز بایستی مجوزهای مرتبط با نظام مهندسی که شهرداری ها ناظر اجرای آن هستند اتخاذ گردد که این امر مهم نه تنها موضوعی قانونی و لازم الاجراست بلکه برای سلامتی و استحکام بنای منازل شهروندان نیز بسیار ضروری است.

 

وی همچنین در پاسخ به موارد مطرح شده در مورد مشاغل مزاحم این محدوده از جمله مواد پروتئــینی و نمایشــگاه خودرو در خیابان های آیت ا…عبادی و گاز گفت: البته برخوردهای قانونی مناسب در این مورد به عمل آمده و حتی با نصب لوله های ترافیکی در معابر این خیابان ها تلاش شده است تا حد امکان از انسداد محل عبور پیاده توسط ماشین ها ممانعت به عمل آید، البته این امر به مسائل فرهنگی اهالی این محدوده نیز مرتبط است که حریم سایر شهروندان را تحدید ننمایند و به حقوق شهروندی دیگران احترام بگذارند.

 

وی با اشاره به اینکه شهروندان می توانند در حل این گونه مسائل و مشکلات شهری در کنار شهرداری باشند، آنها را بهترین ناظران اجتماعی خطاب کرد و افزود: درخواست ما در شهرداری ارائه راهکارهای مناسب در این خصوص به شهرداری است. ولی تا آن زمان و با توجه به قوانین موجود چشم های باز شما در محلات می تواند یاری رسان ما در اجرای قوانین باشد و این اعتقاد قلبی ماست که شهروندان شهر بهشت، به برکت همسایگی با امام رئوف، علی ابن موسی الرضا(ع)، دارای بالاترین سطوح نظارت اجتماعی در امور شهر هستند.

 

وی همچینن خاطرنشان کرد:حل شدن مشکلات مدیریت شهری نیاز به تعامل مستقیم میان شهروندان و مسئولان مدیریت شهری دارد، هر چه این تعامل قوی تر و در جهت مثبت تری باشد مدیریت شهری با چالش کمتری مواجه است در این راستا شهروندان باید با کمک به ما و اطلاع رسانی به موقع مشکلات خود برای داشتن محیطی پاک و آرام تلاش کرده و مسئولان را یاری دهند.

 

شهردار منطقه سه در پایان تاکید کرد: خادمان شما در شهرداری منطقه ۳ برای بهبود ارتباطات و ساده سازی فرآیند اطلاع رسانی مردمی به صورت ادواری به بازدید از محلات رفته پس از نشست های هفتگی هر چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا یکشنبه هفته بعد و با بازدید میدانی از محدوده مسجد به بسیاری از مشکلات عمرانی و اجرایی این محدوده رسیدگی خواهد شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, :: 15:53
طناز

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرهای گوناگون و آدرس khabar611.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 3849
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1