خبرهای گوناگون

نخستین جشنواره جهیزیه ایرانی در مشهد برگزار شد

به همت بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی نخستین جشنواره جهیزیه ایرانی در مشهد برگزار شد.
 
 
جهیزیه ایرانی

به گزارش خبرنگار مشهد پیام،برای نخستین بار در کشور، جشنواره جهیزیه ایرانی  در مشهد برگزار شد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور در مراسم اختتامیه این جشنواره در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی، برگزاری چنین جشنواره هایی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.   

مینو اصلانی با اشاره به شعارجشنواره با عنوان  حمایت از کار و تولید ملی،ترویج ازدواج آسان و ساده را از اهداف اصلی این جشنواره عنوان کرد و اظهار داشت: این جشنواره در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب به ویژه در خصوص حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و ترویج زندگی به سبک اسلامی و اشاعه فرهنگ فاطمی و علوی در امر ازدواج برگزار شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره به منظور تسهیل در امر ازدواج جوانان از طریق نهادینه کردن ساده زیستی، ترویج وگسترش فرهنگ حمایت و استفاده از تولیدات ملی وبومی، رفع دغدغه های خانواده ها در جهت تهیه و تامین جهیزیه، ترویج ساده زیستی و حذف کالاهای لوکس و تجملاتی از لیست اقلام جهیزیه، افزایش اشتغال و توسعه پایدار به دنبال افزایش خرید کالاهای ایرانی، تشویق زوج های جوان جهت روی آوردن به خرید و مصرف تولیدات ملی، الگوسازی برای عموم جامعه در جهت تهیه جهیزیه ایرانی و فراهم کردن بستری مناسب جهت تبلیغ و ترویج تولیدات ملی است.

مینو اصلانی گفت: فراخوان این جشنواره از سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برابر با پانزدهم مهر ۹۲ آغاز شد و در این فراخوان همه زوج هایی که ثبت تاریخ عقد آنان بین بیست وهفتم اسفند نود و یک روز ولادت حضرت زینب (س) تا بیست و ششم شهریور نودو دو روز ولادت امام رضا(ع) است بود می توانستند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه یکی  از شرایط  اصلی زوجین شرکت کننده در جشنواره، این بود که همه وسایل جهیزیه آنان ساخت ایران باشد افزود: پس از بازدید از جهیزیه زوجین و تأیید ایرانی بودن جهیزیه، شصت زوج به این جشنواره راه یافتند.

مسوول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در این مراسم گفت: به دلیل افزایش طلاق در جامعه و با هدف فرهنگسازی در تسهیل ازدواج ونهادینه شدن ساده‌زیستی با تکیه بر تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کار و تولید ملی، بسیج هنرمندان دست به خلاقیت زده و اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است..

 وی تشویق زوج های جوان جهت روی آوردن به خرید و مصرف تولیدات ملی، الگوسازی برای عموم جامعه در جهت تهیه جهیزیه ایرانی و ایجاد بستری مناسب جهت تبلیغ و ترویج تولیدات ملی در جامعه از جمله راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است از اهداف اصلی این جشنواره عنوان کرد و اظهار داشت:  این جشنواره در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه عملیاتی کردن شعار سال ۱۳۹۱ در زمینه “تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی” برگزار شده است.
 

وی با بیان اینکه زوجینی که تاریخ عقد آنها ۲۷ اسفند ماه سال ۱۳۹۱ لغایت ۲۶ شهریور سال جاری همزمان با ایام ولادت حضرت زینب (س) و امام رضا (ع) می باشد، شرایط حضور در این جشنواره را دارا بودند اظهار داشت: افراد شرکت کننده در این جشنواره بایستی هشت اقلام ایرانی شامل یخچال فریزر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، چرخ گوشت، آب میوه گیری، آسیاب مخلوط کن، چرخ خیاطی، اتو، تلویزیون و سرویس ظروف ایرانی را برای جهیزیه خود خریداری کرده باشند..

وی گفت: برای شناسایی زوجین دارای شرایط ستاد جشنواره و تیم هایی در سطح نواحی بسیج تشکیل و این تیمها بعد از مراجعه حضوری به بررسی اقلام جهیزیه بر اساس ضوابط جشنواره به حصول صحت فاکتورها و ایرانی بودن کالاها پرداخته و مدارک به همراه فیلم و عکس از جهیزیه به سازمان بسیج جامعه زنان ارایه شد.

کلاهدوز به هماهنگی با بسیج سازندگی ناحیه مشهد به منظور حمایت و پشتیبانی از اجرای برنامه و تعامل با کارخانه ها، مراکز تولیدی اشاره کرد و افزود: در جهت تخفیف و مزایاویژه زوج های جوان هنگام خرید اقلام جهیزیه، تشکیل جلسات هماهنگی برای اجرایی شدن جشنواره و تعامل با ادارات سازمان ها، نهادها، کارخانجات جهت مشارکت در اطلاع رسانی و ارائه خدمات و تخفیف مناسب به زوجین شرکت کننده در جشنواره و اجرایی شدن این جشنواره همکاری داشته اند.

 مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی اذعان کرد: برای انتخاب زوجین ستاد جشنواره تشکیل و در سطح ناحیه جهت شناسایی زوج های واجد شرایط بر اساس ضوابط جشنواره زوجین را انتخاب می کردند که این تیم پس از مراجعه حضوری به بررسی اقلام جهیزیه بر اساس ضوابط جشنواره به حصول صحت فاکتورها و ایرانی بودن به همراه فیلم و عکس از جهیزیه به سازمان بسیج جامعه زنان ارائه شده و شواهد برای شرکت دادن زوج های انتخاب شده را می دادند.

وی افزود: فراخوان عمومی این جشنواره با هدف ترغیب جوانان به سبک زندگی اسلامی، استفاده از تولید داخلی و رونق اشتغال داخلی در اوایل سال ۹۱ اعلام شده بود..

کلاهدوز با بیان اینکه از کالاهای غیرضروری و جزئی در جشنواره چشم پوشی شده است، خاطرنشان کرد: ما به غیر از فرش که معمولا نوع ایرانی آن خریداری و استفاده می‌شود اقلامی از قبیل یخچال‌‌فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون، جاروبرقی، اتو، چرخ گوشت، آبمیوه‌گیری، ظروف آشپزخانه و… را برای خرید مشخص کردیم..

کلاهدوز از همکاری ارگانهایی چون آستان قدس رضوی، بانک مهر، شرکت ایثار، شهرداری مشهد، بسیج سازندگی و بسیج هنرمندان تشکر کرد و ایجاد تحول و فرهنگسازی را نیازمند زمان دانست و تصریح کرد: این جشنواره شروع خوبی برای حرکتی ادامه‌دار، قابل تکرار و فراگیر است.

 وی ابراز کرد: این جشنواره در سطح استان خراسان رضوی از طریق پوستر و رسانه ها به حوزه ها و پایگاه های مقاومت اطلاع رسانی شده است و زوجین متقاضی شرکت در جشنواره نیز با مراجعه به حوزه ها و پایگاه های مقاومت ثبت نام شدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, :: 15:55
طناز

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرهای گوناگون و آدرس khabar611.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 3838
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1