خبرهای گوناگون
امسال صادرات استان ۳۴ درصد کاهش پیدا کرد
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ در ۲:۲۰ ب.ظ
چاپ خبر
 
معاون توسعه و تجارت خارجي سازمان صنعت و معدن خراسان رضوي گفت: در سال 92 در مجموع صادرات استان 34 درصد كاهش را شاهد بوديم.
Larg_IMG_3331

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح توس، محمدرضا موحد در جلسه‌ای که به منظور بررسی جایگاه فرش دستباف ایران برگزار شد، عنوان کرد: در سال ۹۲ در مجموع صادرات استان ۳۴ درصد کاهش را شاهد بودیم هرچند ارزش فرش ایران در دنیا ۴ برابر سایر فرش هاست، این یک مزیت صادراتی است اما ثابت نیست.

 

وی افزود: در سطح کشور از نظر تولید نهایی فرش دستباف جایگاه خوبی داریم اما با وجود تولید بالای فرش در این استان بسیاری از آمارهای صادرات در این استان ثبت نمی‌شود.

 

موحد نوسانات ارزی و عدم مشوق‌های صادراتی و تسهیلات را از مشکلات صادرکنندگان دانست

 

موحد با اشاره به ارزش ۲۷ میلیارد دلاری صادرات کشور در سال ۹۲ و رقم ۱میلیارد و ۴۵۷ میلیون دلاری ارزش صادرات استان عنوان کرد: ۲/۵ دهم درصد از صادرات کشور از نظر ارزشی مربوط به استان خراسان بوده است.

 

وی ادامه داد: صادرات استان در سال ۹۲ نسبت به سال گذشته به لحاظ ارزشی ۱۹ درصد و با کاهش ۲ میلیون و ۳۱۵ هزار تنی به لحاظ وزنی ۵/۱۷ درصد کاهش داشته است.

 

معاون توسعه و تجارت خارجی سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تسهیلات دولتی برای صادرات کمتر از یک درصد بوده است این درحالی است که این تسهیلات به سایر بخش‌ها اختصاص داده شده است.

 

موحد در خصوص زعفران استان اظهار کرد: در سال گذشته صادرات این کالا ۲۰ درصد بوده است که امسال به هشت درصد رسیده است و صادرات حجمی و ارزشی را تحت تاثیر قرار داده است.

 

وی ادامه داد: کشور ترکمنستان ۲۰۰ درصد عوارض صادرات سیمان را افزایش داده که باعث کاهش صادرات این کالا شده است.

 

موحد تصریح کرد: ۳۱ درصد صادرات ما به کشور افغانستان است و به عنوان کشور اول صادراتی می‌باشد.

 

وی گفت: در سال ۹۱ ، هفت نمایشگاه خارجی برگزارشد که این میزان در سال ۹۲ به سه مورد رسید و چنانچه اشاره شد دلیل آن مشکلات ارزی بوده است.

 

معاون توسعه و تجارت خارجی سازمان صنعت و معدن بیان کرد در صادرات فرش به عربستان شاهد کاهش ۴۲ درصدی صادرات بوده‌ایم اما در کشور کویت صادرات ۱۰۳ هزار دلار افزایش ۷۰ درصدی داشته است.

 

موحد صادرات فرش را به افغانستان ۸۸ هزار دلار عنوان کرد که معادل ۳۴/۵ درصد رشد صادراتی به این کشور بوده است. همچنین در صادرات کشور انگلستان ۸۰۸ درصد افزایش داشته‌ایم.

 

وی افزود: از دیگر کشورهایی که افزایش صادرات را در آن چشم‌گیر است کشور ژاپن بوده است که رقم معادل ۲ هزار و ۳۱ درصد به میزان ۲۲ هزار دلار می‌باشد.

 

موحد تصریح کرد: فرش هم اکنون تبدیل به قسمتی از دکوراسیون منازل شده است و لزوم توجه به ان وسفارش پذیری از مشتریان اهمیت ویژه‌ایی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: سفارتخانه‌ها می‌توانند در زمینه ایجاد فرهنگ سفارش‌سازی و ضرورت بازاریابی می کمک شایانی کنند.

 

معاون توسعه و تجارت خارجی سازمان صنعت و معدن استان خاطرنشان کرد: ایجاد یک کنسرسیوم در استان بسیار میتواند موثر باشد و بخش خصوصی باید در این زمینه گام بردارد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, :: 15:58
طناز

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرهای گوناگون و آدرس khabar611.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 22
بازدید کل : 3851
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1