خبرهای گوناگون
توزیع پیک های بهاری از ۳شنبه هفته جاری/ مدارس تا ۲۸ اسفند دایر است
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ در ۳:۰۴ ب.ظ
چاپ خبر
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از توزیع پیک های نوروزی دانش آموزان ابتدایی این استان از بیستم اسفند ماه خبر داد.
عرفانیان

به گزارش خبرنگار صبح توس، طاهره عرفانیان افزود:هم اکنون پیکها در درست چاپ و ۲۰ اسفند هاه جاری در ادارات استان و از ۲۵ اسفند ماه در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

 

وی با بیان این که دریافت پیکهای نوروزی اختیاری بوده، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان متقاضی پیک ها بودند.

 

وی در خصوص نشر و توزیع پیک های نوروزی یادآور شد: امسال راهبرد جدید وزارت ، تفویض اختیار به استان ها بود. به گونه ای که ادارات کل می توانستند به شکل متمرکز یا واگذاری به قطب ها و مناطق این نشریه آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، بیان داشت: در خراسان رضوی با وجود ۴۷ منطقه و ۵ هزار مدرسه ابتدایی،شورای سیاست گذاری استان متشکل از معاون پ‍ژوهش، پرورشی، گروه تکنولو‍ژی، گروه بررسی و تحلیل محتوای آموزشی، آموزش ابتدایی و صاحبنظران تصمیم گرفت دربرخی پایه ها متمرکز و در دیگر پایه ها نیمه متمرکز عمل کند.

 

اول سوم و ششم پیک متمرکز دارند

 

عرفانیان با توجه به حساسیت پایه های پیش دبستانی، اول وسوم که کتابهای جدید التالیف داشته و ششم که نظامی جدید است،انتشار پیک های پایه های یاد شده را به صورت متمرکزو استانی اعلام کرد.

 

وی چاپ و نشر پیک های پایه های دوم،چهارم و پنجم را به صورت واگذاری به قطبها و مناطق معرفی و اظهار داشت: نشر پیکهای بهاری با اعلام فراخوانی به کل استان و استفاده از توانمندی های معلمان خوش فکر و خوش ذوق مدارس حاصل شد.آنها پیامها و مطالب لازم را به گروههای درسی ارسال و گروه با تشکیل سه کمیته علمی،اجرایی و نظارت،محتوا راهماهنگ با نظر همکاران گروههای آموزشی، به چاپ رساند.

 

عرفانیان استفاده از خلاقیت دانش آموزان را یکی از اهداف مهم پیک های نوروزی برشمرد و گفت: چند صفحه در اختیار خود دانش آموزان برای طراحی، نگارش و بیان ایده در نظرگرفته شده است.

 

وی استفاده از توانمندی دانش آموزان پایه ششم را مطرح و خاطر نشان ساخت: از این دانش آموزان نیز خواسته شده ویژگی های مدرسه با نشاط ، موفق و نمونه رادر پیک خود بیان کنند ؛ همچنین در فرایند تدوین این کتابچه بهاری از معلمان خواستیم پیک ها را بررسی و ضمن دادن باز خورد به دانش آموزان،در ارزشیابی توصیفی آنان لحاظ نمایند.

 

وی در خصوص نقش والدین بر همکاری با دانش آموزان گفت: در دوره پیش دبستانی همکاری پدران و مادران با نو آموزان ضروری است.والدین باید پیامها را بخوانند زیرا بچه ها خواندن و نوشتن نمی دانند.

 

عرفانیان گرفتن پیک را اختیاری اما انجام تکالیف آن را پس از دریافت الزامی دانست و هزینه این نشریه را هزار تومان اعلام کرد.

 

مدارس تا ۲۸ اسفند دایر است

 

این مقام مسوول ضمن تاکید بر باز بودن مدارس تا ۲۸ اسفند ماه به دلیل تعطیلات گذشته ناشی از برودت هوا، ابراز داشت: مناطقی که بر اثر تاریکی هوا با مجوز شورای آموزش و پرورش آن اداره، ناچار به تعطیلی ساعات آموزشی مدارس نوبت عصر بودند، موظفند همراه با دیگر مراکز آموزشی استان تا ۱۳ خرداد ماه دایر بوده و ساعت فوت شده آموزش را جبران نمایند.

 

گفتنی است: نزدیک به ۲۷ هزار آموزگار، هزارو ۶۹۷ مدیر و ۲ هزارو ۵۹ معاون آموزشی درخراسان رضوی کار تعلیم و تربیت ۶ هزارو یکصد دانش آموز ابتدایی را بر عهده دارند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, :: 15:59
طناز

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرهای گوناگون و آدرس khabar611.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 13
بازدید کل : 3842
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1